24 Haziran 2013 Pazartesi

Pontiac Otomobilleri ve "Drag Race" 400 Metre Kalkış Yarışları

PONTIAC ve KALKIŞ YARIŞLARI
          Günümüz Türkiye sinde Kalkış yarışları 2 sene öncesine kadar kanun dışı bir şekilde bu yarış sitilini sevenler tarafından trafiğe kapalı yollarda kendi aralarında yapılıyordu. Son iki senedir ise İzmit, Ankara başta olmak üzere trafiğe kapalı pistlerde herkesin katılabileceği şekilde yapılmakta. Her çeşit Amerikan arabaları ve ayrı bir katagoride Amerikan arabaları dışındaki modeller yarışabilmekte.
          Türkiye de iseniz, bir Pontiac hayranı iseniz ve de kalkış yarışı yapmak istiyorsanız maddi yönden problemsiz biri olmanız gerekiyor. Çünkü Fabrika çıkışı güçlü bir arabanız olsa bile mutlaka bazı değişiklikler yapılması gerekecek ve ekstra olarak bir çok masraf birbirini takip edecektir.
          Evet! Nedir bu değişiklikler? Pontiac marka arabanız nasıl hızlı olur? Neler yapmak gerekir?
          Öncelikle, Amerikan arabaları hakkında neler bildiğiniz, motor ve yürür aksam hakkında neler bildiğiniz önemlidir? Yani çevrenizdekilerden duyduğunuz şeylerimi yapacaksınız? Yoksa bu işi profesyonelce mi yapacaksınız? Önünüze bir çok insan çıkıp bir şeyler anlatacaktır mutlaka! Kendi yaptıklarında bahsedecek hatalardan ve başarılardan söz edecek ve sizde ister istemez etki altında kalacaksınız!
          GM in bir kolu olan Pontiac firması halkın normalden daha üst sınıfına hitap etmekteydi geçmişten beri, bunun için arabalar daha büyük daha ağır ve daha fazla lükse sahiptir. Kalkış yarışı için gerekli olan temel özellik ise arabanızın olabildiğinde hafif olması gerekiyor ve tabiki güçlü bir motor ve güçlü bir yürür aksam (şanzıman, diferansiyel, kalkış yarış lastiği) Görüldüğü gibi hepsi birbirini takip ediyor ve yüksek maliyetler çıkıyor ortaya. Ve en önemlisi Kalkış yarışı için hazırlanacak arabanızı sadece yarış sahalarında mı? Yoksa caddede de mi kullanacaksınız? Birbirine yakın gibi gözükse de iki araç arasında çok büyük farklar vardır.
          Öncelikle gençlerimizin hepsinin istediği gibi hem caddede hızlı olmalı hem de yarış pistinde hızlı olmalı! Öncelikle söylemememiz gereken şey böyle bir araba nasıl bir şeye benzer? Yani hem caddede Ferrari hem BMW M3, ve benzeri arabaları geçmeli hem de 400metrelik kalkış yarışında en azından ilk 3 e girebilmeli.
          Evet böyle bir araba yapılabilir. Fakat çok iyi düşünülmüş kombinasyonlarla! Arabanız iki kapılı spor en fazla 1500kg agırlığında tekerlek beygiri 400 beygir çıkarabilirse bu araba gerçekten hızlı olabilir. Böyle bir motora birde NOS Nitrous takıldığında çok eğleneceğiniz kesindir. Fakat daha önce dediğimiz gibi çok iyi tutunan lastikler, arabanız otomatik vitesli bir şanzımana sahipse çok kaydıran bir tork konventörü ne peşinden arabanın ağırlık ve motor gücüne göre ayarlanmış kısa oranlı diferansiyel ayna maruti dişlisi gerekir. Önemli olan şey motor gücünün tam olarak yere verilmesidir. Eğer bir arabada gaza bastığınızda yanınızda oturan kişinin içi eziliyor ve koltuğa yapışıyorsa sevinebilirsiniz.
          Fakat derseniz ki arabanız caddede kullanılacak ve yüksek performansa sahip olacak o zaman yapılacak en güzel kombinasyon MUSCLE CAR dediğimiz 1960lı yılların sonundaki Fabrika performansıdır. Eğer Pontiac arabanızı o senelerdeki gibi hazırlarsanız gerçekten caddede eğlenebilirsiniz. Bu Fabrika performansı üzerinde ben ve Poniyaker arkadaşlarım çok duruyoruz. Çünkü Pontiac araştırma ve geliştirme mühendislerinin Pontiac motorunu çok iyi tanıdığı ve bütün limitlerini bildiği kesindir. Her türlü testten geçirilmiş bu kombinasyonlar tabi ki sorunsuz çalışmalı ve müşteride problem yapmamalıdır. O senelerdeki en güçlü araba hangisi arayışı yüzünden arabalar gerçekten limitlerine uygun olarak hazırlanmışlardı. Tabi ki bizim bilmediğimiz birçok ince ayrıntıdan da haberleri vardı.
          Bir amerikan arabasında ki en güvenli üst limit olarak cubic inch başına 1 beygir alınabiliyorsa bu iyi bir rakamdır. Fakat bu kimine göre dyno beygiri kimine göre ise tekerlek beygiridir. Fakat bilinen bir gerçek tekerlek beygirlerini çok yüksek tutmak gerçekten zor ve maliyetlidir. Kendi arabamdaki 400cuin lik motor tekerlek beygiri olarak 300 beygiri göstermektedir. Tabi ki dyno da ki beygirler 400 beygir çıkabilir fakat asıl olan şey motorun yere verdiği gerçek beygirdir. 1972 yılına kadar arabalarda kullanılan standart dyno beygiri idi! 1972 yılından sonraki beygirler tekerlekte ki çıkışı göstermekte.
          Eğer arabanızda 350cui lik bir Pontiac motoru varsa, çok zorda olsa 72cc yanma odasına sahip bir kapak bulmaktır. Düz tepeli piston ile 9.5 ila 10:1 sıkıştırma oranları ile güzel bir 350cuin lik motor yapılabilir. Fakat gerçekten çok zor bulunan bu küçük yanma odalı kapaklar herkes tarafından aranmaktadır.
          400cuin lik bir motora sahipseniz yine 72cclik bir kapak ile 10 ve 10,5:1 sıkıştırma oranları ile çok güzel kombinasyonlar yapılabilir. 72 cc lik silindir kapakları sayfamızda liste halinde bulunmaktadır. O listeyi kullanabilirsiniz.
          455cuin lik bir motora sahipseniz 400cuin den çıkan 98-101cc lik kapaklar işinizi çok güzel görecektir. Eğer 350cuin lik bir motordan çıkan 90cc lik kapak bulursanız daha iyi olabilir. 9,5 ile 10:1 lik sıkıştırma oranları 455 lik bir motora çok güzel güç verebilir.
          Eğer sıkıştırma oranlarınızı en az 8,5:1 ila 10:1 arasında yapabilirseniz en kritik seçim eksantrik seçimi olacaktır. Benim bu sıkıştırma oranlarına sahip arabalara önerebileceğim en iyi eksantrik RAMAIR IV “T” koduna sahip eksantrik iyi bir seçimdir. Daha öncede söylediğimiz gibi Pontiac motorları için Pontiac mühendisleri tarafından dizayn edilmiş en iyi eksantrik tir. Cadde performansınızda sizi hiç üzmeyecek bir seçimdir. Gerçi bir çok eksantrik firması Pontiac için birçok çeşit profil eksantrik üretmektedirler. Fakat bu profiller çok iyi seçim gerektirir. Arabanızın ağırlığı, diferansiyel oranları, Motor sıkıştırma özellikleri nasıl bir karbüratör sisteminin olduğu, egzost çıkışlarını şekilleri, şanzıman oranları ve konvertör bilgileri hatta lastik çapları ile doğru orantılıdır. Önemli olan şey seçtiğiniz eksantriğe göre mi araba yapacaksınız yoksa arabanızın özelliklerine mi göre eksantrik alacağınızdır.

1 yorum: